NAVIDAD GOB ARAGON mitad

Bi ha un problema que se repite en Aragón, más que más en as zonas rurals. A chent choven marcha a estudiar u a triballar t’atros puestos y dimpués no i torna. Son muitas as razons que fan que a chent no tienga un esdevenidero digno en a suya zona: a falta de centros de formación superior en o meyo rural, a falta d’oportunidatz laborals difuera de l’agricultura y a ganadería, a falta d’ufierta ludica y cultural etc. Ye un problema compleixo que tien asaber-las lecturas, pero yo querría reflexionar sobre un aspecto concreto que a yo me pareix clau.

Quan marché de Chaca a estudiar una carrera universitaria me pensaba que ixa yera la sola opción, que pa trobar un buen triballo y una vida digna nomás podeba trobar-la luen de casa mía. O mío caso no yera l’unico, sino que la mayoría d’os mios companyers de l’instituto marchoron enta atra ciudat a estudiar. Una parti no’n hopó porque heba deixau os estudios u porque se estimaba más de triballar, pero muitos no por haber-lo eslexiu sino porque no teneban a oportunidat de marchar. Quan charras con chent d’atras redoladas y lugars aragoneses te trobas con as mesmas historias.

FRANCO MOLINA CENTRAL

Ye muit grieu que no se pueda pensar ni sisquiera en a opción de vivir dignament en o tuyo lugar. Refuerzo ista ideya, no ye pensable, y no’n ye porque no s’en charra. As opcións validas y correctas pa “vivir bien” parixe que son siempre a bells kilometros de distancia en una ciudat gran. Y agora a mía cheneración s’ha trobau que no ye asinas, ya que a crisi economica nos ha trancau una ripa de puertas que se suposaba que yeran amplas bataleras.

O primer paso pa revertir a situgación ye prencipiar a pensar y a charrar de os nuestros lugars y redoladas. Cal fer pensable que vivir y triballar en o país ye fesable. Triballar y vivir bien. Y cal fer-lo chuntas, porque han mirau de que cadaguno faigamos a guerra por o nuestro costau mirando siempre enta difuera. Por ixo estoi que o primer paso pa rematar con a despoblación y l’aviellamiento d’a población en Aragón ye pensar en Aragón y fer cosas en Aragón.

A chicota experiencia que tiengo ye que a población d’os nuestros lugars y redoladas ye deseyando que a chent choven faigamos prochectos e innovemos en o país. Quan he prencipiau a fer cosas y a pensar en as necesidatz de Chaca y d’o Viello Aragón me he trobau siempre con as puertas ubiertas y con asaber-la rispuesta d’a chent. Por ixo animo a la resta d’a chovenalla a que faiga un poder por pensar en o suyo lugar y que mire de aplicar lo millor de lo que ha aprendiu difuera en a suya redolada. Fendo-lo talment podamos prencipiar a fer pensable que se puet vivir bien en o meyo rural aragonés, y que prencipie a estar atractivo pa las nuevas cheneracions.

dph

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here